ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

ΒΟΗΘΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Η απόφασή σας να ξεκινήσει το παιδί σας μαθήματα χορού είναι πολύ σημαντική, καθώς ο χορός προσφέρει στα παιδιά κίνητρο να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και την αυτοπεποίθησή τους. Στο μάθημα χορού τα παιδιά εκτονώνουν την ενέργεια τους, γυμνάζονται και αποκτούν γερές βάσεις για μια δυνατή και υγιή σπονδυλική στήλη. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς τα περισσότερα παιδιά περνούν αρκετό χρόνο σκυμμένα μπροστά στον υπολογιστή. Για να είναι αυτή η εμπειρία πραγματικά ευχάριστη και εποικοδομητική χρειάζεται να προσέξουμε όλοι μερικά απλά θέματα.

• Άνευ όρων αγάπη και αποδοχή πρέπει να δίνεται στα παιδιά ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους: τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν ότι οι αποτυχίες και οι επιτυχίες τους δεν επηρρεάζουν με κανένα τρόπο την υποστήριξη των γονιών τους. Οι γονείς πρέπει να εξηγούμε ότι κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ικανότητες και μπορεί να επιτύχει διαφορετικά αποτελέσματα. Χορεύοντας καλλιεργούμε πνεύμα και σώμα και θέτουμε τις βάσεις για ένα καλά γυμνασμένο σώμα και μία καλλιτεχνική αντίληψη που θα μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή. Αυτή η στάση προσφέρει στα παιδιά ένα ασφαλές καταφύγιο, ένα σταθερό έδαφος από το οποίο μπορούν να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους με ευγενή άμιλλα και ρεαλιστικές προσδοκίες.

• Συνεργαστείτε με τους καθηγητές μιλώντας για τις επιθυμίες αλλά και τις δυσκολίες που έχουν τα παιδιά χωρίς να επεμβαίνετε στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αντιμετωπείστε μικρές και μεγάλες επιτυχίες αλλά και αποτυχίες με ουδετερότητα διότι καθώς τα παιδιά αναπτύσσονται, το μυϊκό τους σύστημα χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί σε κάθε φάση της ανάπτυξης: ένα παιδί που στα 8 του χρόνια παίρνει εξαιρετικούς βαθμούς μπορεί στην εφηβεία να παίρνει πολύ χαμηλότερους ή και να χρειάζεται διπλάσιο χρόνο για να καλύψει την ύλη μιας τάξης. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται υπομονή και υποστήριξη ώστε να ξεπεράσουν τη δύσκολη αυτή περίοδο.

Η φιλοσοφία της σχολής είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να έχουν εξίσου καλές επιδόσεις τόσο στον ακαδημαϊκό όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα. Λόγω της κατάστασης στον επαγγελματικό χορό στην Ελλάδα, αισθανόμαστε ότι είναι σωστότερο ακόμα και για τα εξαιρετικά ταλέντα να έχουν πανεπιστημιακή μόρφωση που θα τους επιτρέψει να έχουν μία πιο σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση

ΠΩΣ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ

Στις εκπαιδευτικές μεθόδους της Royal Academy of Dance και του Imperial Society of Teachers of Dancing οι παιδικές-ερασιτεχνικές τάξεις ονομάζονται Grades, δηλαδή βαθμίδες και δεν συμπίπτουν υποχρεωτικά με μία ημερολογιακή σχολική χρονιά. Η ηλικία, η προηγούμενη χορευτική εμπειρία, οι δυνατότητες και τα όποια σωματικά προβλήματα, είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την τάξη που παρακολουθεί κάθε παιδί. Η σχολή μας προσφέρει τη δυνατότητα να συμμετέχουν τα παιδιά σε εξετάσεις ή αξιολογήσεις κάθε φορά που είναι έτοιμα έχοντας ολοκληρώσει επιτυχώς τη μελέτη της ύλης στη βαθμίδα που παρακολουθούν. Σε παιδιά με ιδιαίτερο ταλέντο μπορεί να προταθεί να ανέβουν επίπεδο εφόσον οι καθηγητές της σχολής και οι εξεταστές των R.A.D. και I.S.T.D. θεωρούν ότι είναι ασφαλές για τη σωματική τους ανάπτυξη.

ΟΙ ΤΑΞΕΙΣ

Ένα καλά οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης που καλύπτει τα παιδιά από την τρυφερή ηλικία ως την επαγγελματική ωριμότητα. Αποτελείται από:

Α: παιδικά – ερασιτεχνικά τμήματα και
Β: προεπαγγελματικά και επαγγελματικά τμήματα.

A. Για παιδιά από 3 ετών και άνω*:

  • Pre School
  • Pre-Primary
  • Primary
  • Grades 1-5

Β. Για μεγαλύτερα παιδιά από 12 ετών και άνω:

  • Grades 6, 7, 8. (Ερασιτεχνικές ανώτερες βαθμίδες)
  • Intermediate Foundation
  • Intermediate
  • Advanced Foundation
  • Advanced 1
  • Advanced 2
  • Solo Seal

(Τμήματα όχι μόνο για τους αυριανούς επαγγελματίες αλλά για όλα τα παιδιά που διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο, τις σωματικές προϋποθέσεις και κυρίως αγάπη και θέληση για το Χορό)

Η μετάβαση στην επόμενη τάξη γίνεται μέσω εξετάσεων, όταν έχει καλυφθεί η απαιτούμενη ύλη. Η Royal Academy of Dance παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής σε προαγωγικές εξετάσεις ή αξιολογήσεις. Η Σχολή μας προετοιμάζει εξίσου όλα τα παιδιά (εφόσον υπάρχει σωστή συνεργασία και συνέπεια) ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στις εξετάσεις, παρότι η συμμετοχή είναι προαιρετική έως και το Grade 8. Στα επαγγελματικά τμήματα όμως, για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, η R.A.D. απαιτεί το πιστοποιητικό του προηγούμενου επιπέδου.

Οι εξετάσεις οργανώνονται από το Βρετανικό Συμβούλιο, και διενεργούνται από απεσταλμένους εξεταστές της R.A.D. Στους μαθητές απονέμεται πιστοποιητικό και αναφορά για την επίδοση τους. Αντίστοιχα λειτουργεί και ο Οργανισμός Imperial Society of Teachers of Dancing για το μοντέρνο Χορό. Τη μέθοδο της R.A.D. και του I.S.T.D. έχουν δικαίωμα να διδάσκουν μόνο οι Registered Teachers (Διπλωματούχες καθηγήτριες εγγεγραμμένες στα μητρώα των οργανισμών αυτών). Οι σπουδές με τη μέθοδο της R.A.D. και του I.S.T.D. οδηγούν στην απόκτηση αναγνωρισμένων διεθνώς, τίτλων σπουδών.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

Η σωστή προετοιμασία είναι το 50% ενός επιτυχημένου αποτελέσματος.
Βεβαιωθείτε ότι:

  • Μπορείτε να φθάνετε 10 λεπτά πριν την έναρξη του μαθήματος.
  • Μαζεύετε τα μαλλιά των παιδιών με τρόπο που να μη φθάνουν τρίχες στα μάτια τους όταν χορεύουν. Τα μικρότερα παιδιά είναι προτιμότερο να έχουν τα μαλλιά τους μαζεμένα από το σπίτι. Μπορείτε να δείτε εικόνες στην ενότητα Gallery.
  • Τα παιδιά πρέπει να έχουν μαζί τους τα σωστά ρούχα και αξεσουάρ για το μάθημα

Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Πρέπει πάντα να θυμόμαστε ότι οι εξετάσεις είναι μόνο ένας τρόπος για να αξιολογηθεί η πρόοδος του παιδιού τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Τα αποτελέσματα δεν είναι μία αναγκαστική ένδειξη του εάν το παιδί μπορεί να γίνει επαγγελματίας χορεύτρια ή όχι. Είναι τα πρώτα βήματα σε ένα πολύ μακρύ δρόμο και το βοηθούν να πάρει τη σωστή διαδρομή. Οι καθηγητές θα σας ενημερώσουν πότε είστε έτοιμοι να συμμετέχετε σε εξετάσεις. Για κάθε επίπεδο χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος εξάσκησης. Τα ωφέλη της προετοιμασίας για συμμετοχή σε εξετάσεις είναι:

  • Η βελτίωση της επίδοσης του παιδιού στην τεχνική, τη μουσικότητα και την ερμηνεία
  • Η τόνωση της αυτοπεποίθησης καθώς στις εξετάσεις όλα τα παιδιά χορεύουν εκτός από ομαδικές και σόλο χορογραφίες. Η χαρά και η υπερηφάνεια των παιδιών που παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε ένα ειδικό κοινό που εκτιμά τη δυσκολία της προσπάθειάς τους, είναι συγκινητική.
  • Η επίσημη αναγνώριση της προσπάθειας από τον μεγαλύτερο εκπαιδευτικό οργανισμό για το χορό παγκοσμίως. Κάθε παιδί λαμβάνει ένα πιστοποιητικό, ένα μετάλιο και μία λεπτομερή αναφορά για την επίδοσή του.

Η συμμετοχή στις εξετάσεις δεν είναι υποχρεωτική αλλά για τους παραπάνω λόγους τη συνιστούμε θερμά.

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

“Το μπαλέτο είναι παιδεία. Εξελίσσει και το σώμα και το πνεύμα, γεννά ερεθίσματα, ανοίγει ορίζοντες. Συμβάλλει στη διαμόρφωση άποψης, κουλτούρας και καλλιεργεί στο παιδί τρόπο ζωής. Επιπλέον έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα που μαθαίνει στο παιδί τη συνέπεια, τους κανόνες, την προσπάθεια, την επιβράβευση. Δεν είναι απλά μια δραστηριότητα για να περάσει η ώρα, ή ένας τρόπος για να οδηγηθεί μεγαλώνοντας στον «χώρο του θεάματος» ή μια ψευδαίσθηση ότι θα είναι η νέα Ulanova. Για αυτούς τους λόγους αξίζει να ολοκληρώνεται η εκπαιδευτική του διαδικασία και όχι μόνο. Αξίζουν όλες οι θυσίες και οι κόποι και των παιδιών και των γονιών τους. Δεν χάνεται μια μέρα από το σχολείο δίνοντας εξετάσεις, αντίθετα κερδίζονται πολλά. Η κόρη μου κάνει μπαλέτο από πολύ μικρή, συνεχώς μέχρι και σήμερα (στα 21της) και συνεχίζει έχοντας φθάσει στο τελευταίο επίπεδο. «Έχασε» στα 12 χρόνια του σχολείου αρκετές μέρες για τις εξετάσεις RAD, αυτό όμως δεν την εμπόδισε να είναι και πολύ καλή μαθήτρια, και να βρίσκεται στην Ανωτέρα Σχολή του πιάνου, και να είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθηνών έχοντας πάρει ήδη δύο υποτροφίες, με Proficiency στα Αγγλικά και Sorbonne στα Γαλλικά, και να στοχεύει σε μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές. Το μπαλέτο όχι απλά δεν ήταν εμπόδιο, είναι δύναμη.”

Δωροθέα Παπακωνσταντίνου
Τοπογράφος Μηχανικός
Καθηγήτρια Ε.Μ.Π.

“Ως μητέρα και εκπαιδευτικός η ίδια και χωρίς να παραγνωρίζω τη σημασία της καθημερινής ουσιαστικής παρουσίας του μαθητή στο σχολείο του, σας βεβαιώνω ότι δεν αντιμετωπίζω ως πρόβλημα την απουσία της κόρης μου από το σχολείο της για μία ή δύο ημέρες, προκειμένου να λάβει μέρος στις εξετάσεις χορού (Μοντέρνου και κλασικού). Το σκεπτικό μου έχει ως εξής:

  • Ο χορός ως μορφή εκπαίδευσης είναι δραστηριότητα εξίσου σημαντική με το σχολείο. Ένας λόγος παραπάνω, επειδή τον επιλέξαμε εκτιμώντας τον ρόλο του στη σωματική άσκηση και δημιουργική έκφραση των παιδιών μας.
  • Η απώλεια μιας ή δύο διδακτικών ημερών δεν δημιουργεί δυσαναπλήρωτα κενά. Ειδικά για μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου η ύλη που χάθηκε, εύκολα καλύπτεται με μικρή προσπάθεια από τη μεριά του μαθητή.
  • Πρόκειται για ανάξια λόγου απώλεια σε σύγκριση με το συνολικό αριθμό ωρών και ημερών που χάνονται, συχνά άνευ λόγου και ποτέ δεν αναπληρώνονται ή κανείς δεν απαιτεί την κάλυψή τους.
  • Το θέμα των απουσιών είναι εντελώς τυπικό και οι απουσίες για εξετάσεις δικαιολογούνται με απλούστατη διαδικασία και από την ίδια τη Διεύθυνση του σχολείου.”

Με εκτίμηση
Γεωργία Δημητρακοπούλου
Φιλόλογος

Scroll to Top